Zelf zeggen ze dat ze nog nooit zo gevarieerd hebben gegeten. Twaalf maanden lang elke dag een verplichte poedermix bestaande uit zout, suiker, smaakversterkers, gistextract, palmvet en kleurstoffen, en dat dan aanlengen met water en een zak wokgroenten, petje af. Gelukkig was er een diëtiste voor dagelijkse hulp en bijstand, al was het maar voor de overmatige zoutconsumptie.
U dacht toch niet dat die ‘echte familie’ een jaar lang al die filmpjes en foto’s en gerechten ook echt zelf maakte?Ook precies een jaar geleden begon ik een tegenactie. Net als de Jongedijkjes op Facebook, maar dan met inspiratie voor recepten juist zónder pakjes. Zonder Honig, maar ook zonder Maggi of zonder Knorr of zonder welk pakjesmerk dan ook. Ook ik had filmpjes van gezinnen in de keuken, niet van één gezin, maar wel van zes. Die gingen niet een jaar, maar een week lang een uitdaging aan om de pakjes en zakjes juist te laten staan.
Die speciale Facebookpagina houdt er bij deze weer mee op. Ik had me eerlijk gezegd een beetje verkeken op de hoeveelheid werk die erbij kwam kijken om de actie helemaal in mijn uppie 365 dagen lang in de lucht te houden. Saillant detail: eind december plaatste pa Jongedijk een foto van het afsluitende etentje met het hele team dat aan de actie had meegewerkt. Ik kan de foto online nergens meer vinden, maar het was een tafel met al snel 20 man eraan. Het reclamebureau, het digitale bureau, het advertentiebureau, het pr-bureau en vermoedelijk ook nog wat marketinglui van Honig zelf. Want u dacht toch niet dat die ‘echte familie’ een jaar lang al die filmpjes en foto’s en gerechten ook echt zelf maakte? Welnee. Het is en blijft natuurlijk gewoon ordinaire reclame.
Bij deze hartelijk dank aan ‘mijn’ zes Facebookgezinnen en aan alle culicollega’s die recepten leverden, in het bijzonder PuurGezond en hun kookvideo’s. Maar vooral heel veel dank aan alle enthousiaste bezoekers met hun onuitputtelijke voorraad eigen tips en suggesties.
Maar ook al stopt die speciale Facebookpagina, op deze website en op mijn gewone Facebookpagina gaan de antipakjesrecepten natuurlijk gewoon door, ook in 2019. En iedereen blijft van harte welkom!
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Niet alleen die film Tom, ik ken er wel meerdere van dat soort films, bijv ook "fat, sick and nearly dead 1 en 2"
Astrid Spijkers #3 Hallo Astrid, het lijkt me inderdaad levensgevaarlijk om een jaar lang alleen maar Honig te eten. Moet je inderdaad een diëtist bij hebben. Ken je de film Super size Me?
Ik deed een keer mee aan een winactie van Honig door een lekker pastarecept op te sturen.
Als prijs ontvang ik het complete assortiment van vezelrijke pasta's, die toen net nieuw waren.
Het zag er daardoor wel een stuk 'vrolijker' uit in de voorraadkast.
Ria van Laar
Dat bericht van De Honig-challenge gaat door was van 22 mei 2018, dus dat was halverwege de challenge.
De Honig-challenge gaat gewoon door in iets andere vorm:
https://www.emerce.nl/wire/honig-geeft-instagramaccount-uit-handen-influencer-familie
Ik denk dat we het over 2 werelden hebben:
- de ‘pakjeslozen’ en
- de 'pakjesgebruikers',
die gewoon naast elkaar leven. Ieder versterkt in de eigen manier van leven en denken.
Mij heeft de actie van Karin wel iets bewuster nog gemaakt, maar niet dermate dat ik nu een kruisteken sla als Honig met een pakje langs zou komen (wordt dan waarschijnlijk weggegeven of verdwijnt in de prullenbak). Het is een bedrijf, wat een ludieke reclame heeft opgezet. Ik heb daar eigenlijk alleen maar van gehoord, omdat Karin een tegenactie inzette. Was me anders -blijvend & totaal- ontgaan.
Geweldig dat je die tegenactie hebt opgezet! En dat je de intentie achter de honig actie hebt ontmaskerd. Ordinaire reclame natuurlijk. Slim dat moet ik ze nadragen. En zo dragen de jongens en meisjes van de marketing weer vrolijk bij aan het voor de gek houden van de goed gelovende burger. Diezelfde jongens en meisjes die in een dikke Tesla rondrijden en denken dat ze goed bezig zijn. Of ben ik nu te cynisch?