Persbericht, 12 september 2008

Sinds enkele maanden is foodlog.nl in gesprek met partijen die het doel van foodlog.nl - het publiek de gelegenheid geven kritischer te worden op eten, hoe het gemaakt wordt en erover gecommuniceerd wordt - onderschrijven.

Het doet de redactie van foodlog.nl dan ook plezier aan te kunnen kondigen dat Campina, Vion, C1000, Lu, Sara Lee, Rabobank en DSM foodlog.nl met ingang van 1 november zullen sponsoren voor een bedrag van 25.000 euro elk per jaar. De bedrijven hechten eraan dat de kritische geest van foodlog.nl zich verder kan ontwikkelen en hen scherp houdt. Ze zijn van mening dat het oude adverteren zijn langste tijd heeft gehad en hun bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen door het kritische debat over voeding aan te gaan en van daaruit nieuwe, open en inhoudelijke communicatievormen met het publiek moeten ontwikkelen.De spelregels zijn als volgt bepaald:
- foodlog.nl blijft doen wat het altijd al deed: kritisch zijn op eten, de manier waarop het gemaakt wordt en daarover gecommuniceerd wordt
- de redactie is volkomen vrij in zijn onderwerpskeuze en de behandeling daarvan
- discussies zullen altijd feitelijk en op argumenten gebaseerd moeten zijn; onterechte beelden moeten worden gecorrigeerd nadat gebleken is dat ze onjuist zijn
- de bedrijven zullen als participant deelnemen om hun kant van de zaak toe te lichten en hun werkelijkheid te kunnen laten zien

De contracten worden vooralsnog voor de periode van een jaar aangegaan. De redactie van foodlog.nl en Campina, Vion, C1000, Sara Lee, Rabobank en DSM hebben vertrouwen in de ontwikkeling van nieuwe en spannende vormen van communicatie tussen het publiek en hun bedrijven.
Dit artikel afdrukken