Bierbrouwer Jean Van Roy van de Anderlechtse brouwerij Cantillon wilde Union Saint-Gillis, de voetbalclub die zijn familie al 5 generaties steunt, wat extra middelen en aandacht bezorgen.

Hij brouwde een speciale cuvée in zeer beperkte oplage. Het werden 20 flessen Cuvée Saint-Gilloise Magnum (anderhalve liter, € 15 euro) en 20 flessen Jeroboam (drie liter, € 35 euro). De flessen waren alleen te koop voor mensen met een jaarabonnement voor Union Sint-Gillis (€ 90 euro). Zij mochten de flessen kopen, met een maximum van één per soort per persoon. Wie nog geen jaarabonnement had, kon dus voor € 140 twee flessen kopen.

Een slimme strategie, die meer nieuwe leden zou kunnen opleveren, want Cantillon is bijzonder. Het zou net wat meer mensen over de streep kunnen trekken.

Tot de stomme verbazing van De Roy blijken echter een Magnum en een Jeroboam door een wederverkoper te worden aangeboden voor $ 1.000. Zo gaat de investering meer dan 7 maal over de kop. Dat is Van Roy totaal in het verkeerde keelgat geschoten. Dat meldt Brusselnieuws.be.
Dit artikel afdrukken