De Amerikaanse supermarktketen Wal-Mart is in de VS de grootste geworden door consequent op prijs te concurreren. Nu wil de retailer ook het biosegment op die manier gaan veroveren. Wal-Mart maakte donderdag bekend dat het in 2000 van zijn winkels de eerste 100 biologische producten van het biologische Wild Oats zal gaan voeren - zonder prijspremium. Het gaat dan om kruidenierswaren, vers en zuivel zijn vooralsnog niet inbegrepen. Volgens Wal-Mart heeft 91% van zijn klanten aangegeven dat zij graag biologisch zouden kopen, als dat maar niet zo duur was.

In The Washington Post zegt Wal-Mart de prijzen van biologisch zo laag te kunnen houden doordat het in grote hoeveelheden kan inkopen en zijn bestaande distributiekanalen kan inzetten zodat er geen extra kosten bijkomen. Door de contractzekerheid weten biologische producenten als Wild Oats ook waar ze aan toe zijn en kunnen ze een deel van de onvoorspelbaarheid en risico's die om de hoek komen kijken bij het investeren in biologische producten elimineren.
Dit artikel afdrukken