De nieuwe Mexicaanse president, Enrique Peña Nieto wil zijn steeds zwaarder wordende landgenoten met een belasting op junkfood en frisdrank helpen hun gedrag te veranderen en van Mexico een gezonder land te maken. Zijn voorstellen zijn deze maand door het Mexicaanse congres aangenomen en zullen deze week door de Senaat besproken worden. Met zijn plannen jaagt Peña Nieto echter de Mexicaanse sodabaronnen tegen zich in het harnas. Van de 15 grootste beursgenoteerde Mexicaanse bedrijven zijn er vier actief in de fastfood- en frisdranksector. Zij verzetten zich hevig tegen de voorgestelde belasting die hun producten duurder zal maken. Dat schrijft de Washington Post.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Jordi, ik denk dat het met dat gunnen best meevalt. En die Belderbos mag dan een beetje een zeur zijn, maar heeft hij niet een beetje gelijk dat het vreemd is dat er zoveel antibiotica gebruikt wordt in de veehouderij dat er resistentie optreedt? Vroeg of laat gaat dat mis, en dan is het met de gunfactor wel bekeken.
@Jordi, ik lees net in een Duitse krant dat Volkswagen, om aan de vraag van hun klanten naar goedkopere auto's te voldoen, geen remmen meer inbouwt.
@Dick B ik vindt jou gezeur onprettig, je zit constant over die ESBL kip te zeuren en gaf gewoon jou eens de wind van voren. Een andere baan zoeken is makkelijkere gezegd dan gedaan, maar ja van de zijlijn roepen is makkelijk, zie maar eens aan werk te komen in deze tijd.
Overigens wie zegt dat ik fraude toe sta, ik zeg alleen dat ik begrijp waarom men fraudeert, want als je financieel aan de grond zit doe je alles om geld te krijgen. bij een groot bedrijf gaat het al gauw over een paar duizend banen.
Over die auto's er rijden zat auto's rond die al jaren niet apk zijn gekeurd.
@Hendric het steekt mij gewoon dat het lijkt dat de veehouders niets gegund.
@Riny ik doe thuis niet de boodschappen maar als ik in de koelkast kijk, vooral merkproducten.
Hoe koop jij in in de supermarkt, Jordi?
Kijk je naar de kwaliteit, en heb je daar het geld voor over.
Of kijk je, net als het gros van de klanten, vooral naar de prijs?
Jordi, de klant eist helemaal niets. De klant koopt wat in de supermarkt ligt.
De politiek zorgt onder druk van een kleine groep burgers voor steeds strengere (welzijns) eisen voor de productie, het gros van de consumenten maakt het geen fluit uit.
En hou nou toch eens op met van je klanten te verwachten dat ze je dankbaar zijn, dat zorgt alleen maar voor teleurstelling. Jij bent de makers van je auto, computer, schoenen en weet ik wat voor spullen toch ook niet dankbaar?