Dat stelde het Centrum voor Informatie voor de Media (CIM) vast. Het Magazine van supermarkt Delhaize heeft meer dan 1.918 miljoen lezers: '1.299.700 vrouwen en 618.500 mannen', meldt RetailDetail.

Ontmoetingsplatform
De Belgische supermarktketen lanceerde zijn magazine in 2012 als een extra middel om zich te profileren bij het publiek, door middel van recepten en informatie over de producten die in de winkel te koop zijn. Het magazine wil meer dan een aangeklede reclamefolder zijn en zet zich neer als een 'ontmoetingsplatform tussen de winkelketen en haar clienteel' dat 'smaak en inspiratie geeft aan je leven'. Het lijkt er op dat dit goed aanslaat bij het Belgische publiek: er worden 600.000 exemplaren gedrukt en verder is het Magazine beschikbaar op internet en via een app.

Allerhande
In Nederland moet de Allerhande, het magazine van Albert Heijn met 4,1 miljoen lezers, de eer van de toppositie van de meestgelezen magazines nog altijd laten aan De Kampioen, met 5,4 miljoen lezers. Overigens heeft de koppositie van het Delhaize Magazine niet kunnen voorkomen dat Delhaize gevoelig aan marktaandeel en winstgevendheid heeft moeten inleveren.

Fotocredits: Delhaize
Dit artikel afdrukken