De nieuwe 'maatschappelijke' Kerstcampagne van Jumbo ging dit weekend in première. De campagne met het artiestenensemble dat gezamenlijk optreedt in de door René Froger geschreven kerstsingle kon echter lang niet iedereens goedkeuring wegdragen.

Op de sociale media buitelen de commentaren over elkaar heen. Van 'Dat dure Jumbo-gedrocht', via 'plagiaat van de Coca-Cola-kerstreclame' tot de 'klauwen met geld' voor de vele bekenden sterren. De maatschappelijke doelstelling - samen zorgen dat de Voedselbanken deze kerst extra maaltijden beschikbaar krijgen - blijft weinig over. Gelukkig voor Jumbo zijn er ook positieve commentaren op de 'spectaculaire actie', waarbij ook het Leger des Heils en nog 8 andere maatschappelijke organisaties betrokken zijn. Dat schrijft het AD.

Over hoe duur het maken van de commercial is geweest, is niets bekend. Wel gaat de opbrengst van de single 'Kerstmis vier je samen', net als de door Jumbo-klanten gekochte 'actie-kerst-gerechten', direct naar de Voedselbanken.

De commercial kun je hier bekijken.



Fotocredits: Jumbo
Dit artikel afdrukken