Dat schrijft het Belgische vakblad RetailDetail nadat het goed heeft rondgekeken in de nieuwe Jumbo Foodmarkt in Amsterdam-Noord. Volgens het blad heeft Jumbo alle troeven in de hand om Albert Heijn aan te vallen in zijn positie als marktleider.

Foodmarkt op de helft van het oppervlakte
Reeds eerder opende Jumbo in Breda een Foodmarkt. Op een locatie van 5.000m2, een winkelmetrage dat op maar weinig locaties in Nederland te realiseren valt. Als het concept ook op de helft van die oppervlakte zou passen, komen er opeens meerdere locaties in zicht. En dat lukte dus in Amsterdam. Op 2.600 m2 slaagde Jumbo er volgens RetailDetail in een versmarkt te creëren die consumenten dezelfde voor Nederland overweldigende indruk biedt als de grote winkel in Breda.

Het concept zou bovendien volledig inspelen op de manier van boodschappen doen die supers nog onvoldoende snappen. We doen geen boodschappen meer voor de hele week, maar willen iedere dag van de week verrast en geïnspireerd worden tot lekker eten.

Slechts 15 kilometer vanaf het hoofdkantoor van AH
RetailDetail klinkt beslist over de aanval die Jumbo op AH lanceert. In de openingszin bij het artikel schrijft het blad: Het gevaar voor Albert Heijn komt niet vanuit Breda: om te zien met welk kaliber concurrentie de marktleider te maken krijgt, hoeven de Zaanse managers slechts 15 kilometer te reizen, want in Amsterdam-Noord heeft uitdager Jumbo sinds vorige week het begrip supermarkt op een hoger niveau getild.

Kennelijk moet de marktleider uit Noord-Holland naar het Zuiden leren kijken, wil hij zijn positie vasthouden.

Fotocredits: fotoreportage Jumbo Foodmarket Amsterdam Noord, De Levensmiddelenkrant
Dit artikel afdrukken