Een uur na middernacht kondigde Albert Heijn op twitter aan dat Zaandam Zwarte Piet niet in de ban doet.



Vandaag staat in de grote kranten een kostbare advertentie om de dreigende kopersboycot af te wenden die het bedrijf over zich afriep toen het Piet in de kleur zwart leek te verbannen uit zijn winkels. Dat blijkt niet juist. "Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze", laat de super ook weten in een officiële verklaring. Het bedrijf wil alles voor iedereen blijven zijn. In zijn advertentie in dichtvorm voor het brede publiek formuleert AH het zo:

ah gedicht


Elsevier schrijft: "Of de damage control van Albert Heijn wat uithaalt, is nog afwachten." De reacties op twitter zullen vandaag ongetwijfeld duidelijkheid geven over de ontvangst van het gedicht op sociale media platforms.
Dit artikel afdrukken