Brochure (pdf) met volledig programmaoverzicht
Aanmelden

Mensen maken merken
Food Interaction is bedoeld voor food professionals en voorlichters die werkzaam zijn op het gebied van food en nutrition, bijvoorbeeld bij levensmiddelenproducenten, detailhandelsbedrijven, voorlichtingsinstituten, universiteiten, overheden en private kennis- en ontwikkelingsinstituten. Ze werken bij bedrijven en organisaties die willen weten hoe hun mensen hun merken maken.

Praktisch en interactief
Meer dan 15 sprekers uit de wereld van Food en Communicatie vertellen over hun ervaringen en de onderwerpen die nu in de samenleving spelen. Het programma van de cursus Food Interaction is praktisch en gebaseerd op interactie tussen cursisten onderling en de sprekers.

Foodlog stelde een aantal spraakmakende cases samen. De sprekers laten ze je opnieuw beleven tijdens de cursus. De deelnemers krijgen voorts drie praktijkopdrachten.

De cursus geeft praktische handvatten in de omgang met discussies en comments op sociale media en gaat in op een aantal terugkerende topics die komende jaren de discussie zullen bepalen.

Programma
Food Interaction doorloopt in 10 middagen 3 grote thema’s:
I. Digitalisering en mobilisering van de (sociale) media
II. Grote maatschappelijke trends
III. Industrie-specifieke trends binnen Food en Agri

Download de uitgebreide folder van de cursus: Programmaoverzicht (pdf)

Sprekers

Dick Veerman en Roeland Dobbelaer (hoofdredacteur en uitgever Foodlog) plaatsen de onderwerpen in hun bredere kader. Onder de sprekers zijn wetenschappers (levensmiddelentechnoloog Tiny van Boekel, filosoof Jan Bransen, communicatiewetenschapper Annette Klarenbeek en toxicoloog Tinka Murk), journalisten (Wouter Klootwijk), media-experts (Marco Derksen en Laurens van Klaveren), praktijkmensen (Rob Baan, Ruud Zanders en Marc Veltman), levensmiddelenbedrijven (Albert Heijn, Nestlé) en NGO’s (Wakker Dier). Ook brengen we een bezoek aan mediabedrijf NU.nl.

Praktisch

Wanneer: 15 september - 1 december (geen cursus op 20 en 27 oktober ivm herfstvakantie).
Tijd: Donderdagmiddag 13.30 – 17:00 uur
Studielast: Gemiddeld 5 uur per week (inclusief contacturen)
Aantal cursisten: maximaal 25
Niveau: HBO+
Kosten: €1.900 (excl. BTW, 10 cursusmiddagen en begeleiding in de praktijkopdrachten)
Korting: €50 voor Foodlog Leden. €150 voor Foodlog Business Leden. 10% voor FNLI Leden. 10% voor abonnees of medewerkers van organisaties die abonnee zijn op de levensmiddelen krant. Gereduceerd tarief voor mensen uit het onderwijs.
Locatie: Huize Molenaar, Korte Nieuwstraat 6, 3512 NM Utrecht (en tweemaal op locatie (Hoofddorp en Utrecht))

Direct aanmelden: Schrijf je hier in!
Aanmelden voor één of enkele cursusmiddagen is ook mogelijk, er zijn nog enkele plekken vrij!
Vragen of meer informatie: stuur een email naar karlijn@foodlog.nl (Projectleider Foodlog).