Cécile Janssen
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Een uitgekiende mediastrategie begeleidde de online super bij zijn expansie. Bij iedere mijlpaal, of het nu de zoveelste klant was, de volgende stad, de nieuwe bestelautootjes of de verdubbeling van het aantal bezorgmomenten, liet Picnic met een persbericht van zich horen.

Vorige week, bij de terugblik op 2016, vertaalde Picnic zijn successen al in voor gewone mensen begrijpelijke termen: "We bezorgden 32 Boeings 737 aan boodschappen". Vandaag trof ik in mijn mailbox mijn persoonlijke aandeel in het Picnic-succes aan. In een vrolijke Infographic geeft Picnic me feedback op mijn bestelbedrag.

picnic persoonlijke infographic


Daar smelt je van.

Voor wie het nog niet wist: Picnic is het geesteskind van 4 ondernemers, gepokt en gemazeld in internetondernemingen en retail. De super heeft geen winkels en draait volledig op basis van zelf ontwikkelde software. Zo koopt Picnic alleen maar in wat de klanten bestellen. De online super is nu in Amersfoort, Leusden, Soest, Utrecht, Maarssen en Almere actief. Via een app kun je dagelijks bestellen en wordt er de volgende dag bezorgd. De route en rijtijden zijn 'live' te volgen zodat je precies weet wanneer je de bezorger aan de deur zult hebben.
Dit artikel afdrukken