imageUnilever gaat structureel productdemonstraties aanbieden in supermarkten. Een aantal grote supermarkten heeft al toegezegd mee te werken aan de stap. Tot nu toe deed Unilever alleen incidenteel aan productdemonstraties, maar het blijkt dat er bredere behoefte aan is. Jongeren denken dat ze geen biefstuk kunnen bakken, en doen het dus niet.

Dat doet de verkoop van Croma en Bertolli geen goed. Ook nieuwe producten krijgen meer demonstraties achter zich, omdat op dit moment negen van de tien nieuw geïntroduceerde producten binnen enkele maanden wegens tegenvallende verkopen weer verdwijnen. Het team van demonstratrices bij Unilever moet tot 330 dames groeien, die dit jaar 10.000 demonstraties moeten gaan geven. De omzet van Unilever werd afgelopen donderdag bekend: 39,6 miljard euro over 2006, 3% meer dan in 2005. Het doel is een omzetgroei van 3 tot 5% per jaar. In Europa groeide het concern met 1%, in de groeimarkten meer. Vooral verzorgingsproducten doen het goed.

bron: MKB
Dit artikel afdrukken