De Britse supermarktketen Tesco laat bij monde van zijn topman Philip Clarke op de bedrijfswebsite weten dat het bedrijf inzicht zal verschaffen in zijn hele bevoorradingsketen, schrijft RetailDetail.

Het is er Tesco veel aan gelegen dat de consument het vertrouwen terugkrijgt dat door het paardenvleesschandaal hevig aangetast is. Clarke heeft daarom op de site van Tesco een blog geschreven met een videoboodschap waarin hij onder andere zegt: “Ik heb mijn team gevraagd een plan te maken om bij de wereldtop te behoren inzake het kunnen traceren van de herkomst van onze producten om ze op DNA te kunnen testen”. Daarvoor is enige tijd nodig, Clarke heeft het over een aantal maanden, maar dan zullen ook alle details van het testprogramma en van alle leveranciers publiekelijk op de site te vinden zijn. Tesco belooft dat de consument er niet duurder door uit zal zijn.

De paardenvleesaffaire is inmiddels een wereldwijde zaak geworden. Nestlé heeft naar het Australische publiek duidelijk moeten maken dat het geen paard als rund heeft verkocht omdat het bedrijf daar lokaal laat produceren.

Hieronder de videoboodschap, via The Telegraph:


Fotocredits: Tesco Extra Stockport, uitsnede, BuhSnarf
Dit artikel afdrukken