Om groenten te promoten, kan dezelfde soort marketing gebruikt worden die ervoor zorgt dat kinderen meer junkfood eten. Uit onderzoek blijkt dat Amerikaanse kinderen meer groente nemen bij de schoollunch als de groente gekoppeld is aan een superheld. Types als ‘Miki Mushroom’, ‘Zach Zucchini’ en ‘Suzie Sweet Pea’ blijken 24% van de kinderen tot het opscheppen van groenten uit de saladebar te bewegen. Zonder afbeelding van de superhelden was dat maar 12%. Als de kinderen ook nog videofragmenten zagen van de typetjes, nam de consumptie toe van 10% naar 34,6%. Er was geen verschil tussen jongens en meisjes. Wel lijkt het waarschijnlijk dat het alleen bij jonge kinderen werkt.
medicalXpress - Want kids to eat their veggies? Turn squash into a superhero
Lees ook
-
6
+Tien jaar Europese bescherming van kinderen tegen eet- en drinkmarketing leverde weinig op 16 mei 2022
-
0
+Spelletjes helpen en hinderen: goed of slecht eten, kinderen eten wat de superheld aanprijst 4 mrt 2020
-
0
+Culinair ontdekt: Koekjes 6 sep 2019
- 0 Laat je kind spelen met eten 22 feb 2017
- 0 ‘Sluikreclame laat kind 55% meer snoepen’ 15 dec 2016
-
12
+Bekeer kind tot groenten met geld 27 okt 2016
-
2
+Reclame voor alcohol niet te verbergen voor kind 19 mei 2016
- 1 Tips voor dagen zonder vlees met kinderen 12 feb 2016
-
3
+‘Groente en fruit eten op jonge leeftijd vermindert aderverkalking later’ 28 okt 2015
- 1 Het Koekie-monster wil dat kinderen gezonder eten 6 okt 2014