De eerste is er dus. Marketing- technisch een goede zet, die de 'gezond'-concurrentie onder de cateraars zal aanwakkeren tot die weer allemaal het IKB logo en een eigen gezondheidssausje hebben.
De accreditatie betekent dat geautoriseerde Sodexho-bedrijfsrestaurants naast de verkoop van voorverpakte Ik Kies Bewust-producten, het Ik Kies Bewust-logo vanaf nu ook mogen aanbrengen op versbereide gerechten en buffetten. Voor haar cateringmedewerkers heeft Sodexho een speciale Ik Kies Bewust-training ontwikkeld, zodat zij leren om te werken volgens de richtlijnen van het speciale menuplan en de consumenten met raad en daad kunnen bijstaan in hun bewuste keuze tijdens het werk.
Producten met het Ik Kies Bewust logo bevatten een beperkte hoeveelheid verzadigd vet, transvet, toegevoegd suiker en zout en hebben voldoende goede voedingstoffen, zoals vezels.
bron: Sodexho
Dit artikel afdrukken
De accreditatie betekent dat geautoriseerde Sodexho-bedrijfsrestaurants naast de verkoop van voorverpakte Ik Kies Bewust-producten, het Ik Kies Bewust-logo vanaf nu ook mogen aanbrengen op versbereide gerechten en buffetten. Voor haar cateringmedewerkers heeft Sodexho een speciale Ik Kies Bewust-training ontwikkeld, zodat zij leren om te werken volgens de richtlijnen van het speciale menuplan en de consumenten met raad en daad kunnen bijstaan in hun bewuste keuze tijdens het werk.
Producten met het Ik Kies Bewust logo bevatten een beperkte hoeveelheid verzadigd vet, transvet, toegevoegd suiker en zout en hebben voldoende goede voedingstoffen, zoals vezels.
bron: Sodexho
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
In Gent bestaan drie op de vijf maaltijden in het studentenrestaurant uit friet met... Een goede evolutie, dus, die stap van Sodexho! We werken in Hasselt soms ook samen met hen op de Universiteit van Hasselt in het kader van FairTradeUniversiteit. Ze zijn alleszins vragende partij naar bewustmakingscampagnes. Ik heb het gevoel dat hun inzet oprecht is.
Studentenrestaurants UGent gaan voor gezonde voeding
In Gent verhogen ze nu de prijs van minder-gezonde maaltijden en verminderen de prijs van gezondere alternatieven. Erg toch wel hé, dat je bij 'gezond' aan 'alternatief' moet denken. Zou toch de norm moeten zijn.