Op haar blog FoodPolitics maakt de internationaal gerespecteerde voedingsprofessor Marion Nestle slechts wat duidelijke woorden vuil aan de boodschap die de Amerikaanse snoepindustrie uitdraagt. Op Politico mag John Downs, voorzitter van de National Confectioners Association (NCA) in een (gesponsorde) editorial de nieuwe campagne van de NCA aankondigen.

Snoep is goed voor ons, zegt hij: "Snoep is een speciale traktatie en speelt een belangrijke rol in culturele tradities, seizoensfestiviteiten en familietradities in de VS en verder overal ter wereld. Maar sommige consumenten weten misschien niet dat er nog veel meer achter dit eerlijke, betaalbare, fijne en transparante lekkers steekt."

'Snoep is goed'
Zo staat de caloriewaarde gewoon open en bloot op de voorkant van het etiket. Bovendien komt maar 2,2% van de dagelijkse calorie-inname van de gemiddelde Amerikaan uit snoep. Ook niet te onderschatten is de economische waarde die de snoepindustrie vertegenwoordigt. Dat meldt de NCA in een persbericht en op zijn site. Nog eenvoudiger laat de NCA het zien in een Infographic.

candy industry infographic


Nestle heeft er maar 6 woorden voor nodig.
Suiker? Calorieën? Tandbederf? Obesitas?
Ach, waar hebben we het over.


Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


De laatste zin luidt in het Engels 'never mind'. Vandaar die 6 woorden.

Fotocredits: 'Halloween Candy', Luke Jones
Dit artikel afdrukken