Waar het precies over gaat, weten wij ook nog niet helemaal. Het schijnt te gaan om de kleine boeren die de wereld voor een belangrijk deel voeden en die naar de Milanese Expo2015 zouden moeten komen als tegenwicht tegen multinationale ondernemingen.

Slow Food's boegbeeld Carlo Petrini heeft zich de kritiek op de aanwezigheid van Slow Food op de door 'grote belangen', 'groot geld' en multinationals als McDonald's gedomineerde Expo2015 aangetrokken. Daarom zou hij iets terug willen doen voor kleine boeren. Er zou een ziel in 'Milaan' moeten worden gebracht.


Hun reiskosten om naar Milaan te komen, moeten betaald worden, heet het in tweets. Een wereldberoemd reclamebureau zou Slow Food HQ bijstaan, vernamen we in de wandelgangen.



Morgen, zo zegt Slow Food, wordt het allemaal duidelijk. Er schijnt een website aan te komen: #wftp, wefeedtheplanet.com zou'ie gaan heten.

Zelfs Colin Firth, de felbegeerde maar onkreukbare vriend van Bridget Jones, zou zijn medewerking aan de campagne hebben toegezegd.

Fotocredits: Foodlog Media
Dit artikel afdrukken