image

Geen bestand, al helemaal geen vrede, maar een uitzichtloze, bittere strijd. Albert Heijn voert volgens Distrifood maandag duizend prijsverlagingen door in het gehele assortiment in reactie op 'bewegingen in de markt'. Lees Dirk. Dirk van den Broek kondigde namelijk donderdag al aan honderd producten goedkoper te maken.

Daarmee boort marktleider AH de hoop van menig supermarktondernemer dat het prijsgeweld gaat liggen de grond in. Het is voor het eerst sinds september 2006 dat Albert Heijn op deze schaal de prijzen verlaagt.

De prijsverlagingen gelden met name voor producten van A-merken. Woordvoerder José Mes van AH hierover: 'A-merken nemen zo'n 90 procent van de prijsverlagingen voor hun rekening. De afprijzingen variëren van enkele procenten tot ruim 10 procent. In de productgroepen koffie, deodorant en snoep worden verschillende merkartikelen ongeveer 10 procent goedkoper.'


Dus als je een van deze dingen nodig hebt, kun je beter tot na het weekend wachten.
Dit artikel afdrukken