Achtergrond
-
Een bericht om van te schateren gisteren op foodnavigator.com: je moet oppassen met wat de Engelsen 'superfruits' noemen. Weg dus met de granaatappelen, de goji-bessen, frambozen en dat soort spul. Die zijn zo gezond dat je er ongezond van wordt.
Dat zit zo. Er zijn mensen die alleen nog maar gezonde vruchten nemen en dan denken dat ze supergezond bezig zijn. Daardoor krijgen ze een tekort aan de gezonde stoffen in niet zo gezonde vruchten en groenten, waardoor ze het tegenovergestelde bereiken.
Het is dus heel simpel: eet gewoon alles en heel gevarieerd. Die conclusie trekken de schrijvers niet. Volgende week schrijven ze weer dat frambozen en granaatappelen mogelijk ook helpen bij het vermijden van parkeerbonnen.
Ja serieus, tegenvergissingen. Bijv. die van het per ongeluk parkeren op invalidenplekjes. De antioxidanten van rood fruit zorgen - het komt volgende week in het nieuws - voor een verhoogde concentratie die ervoor zorgt dat je niet zo stom bent om voor het geldende tarief van 150 euro verkeerd te gaan staan.
reageer
Je moet ingelogd zijn om te reageren.
Nog geen account, meld je dan nu aan!
Om te kunnen reageren op Achtergrond artikelen willen we je een beetje beter kennen.Je reputatie bouw je op in de rubriek Nieuws. Als je daar drie sterren hebt behaald, kun je ook in dit onderdeel reacties achterlaten.
Hoe je sterren opbouwt en waarom we dat zo doen lees je hier.
gerelateerde berichten
-
Tien jaar geleden zag je uit naar de vrijdag. Dan was er een kroket in de bedrijfskantine. Nu ligt hij er iedere dag. Het verband tussen eten en...
-
We hadden het al eerder vernomen maar het lijkt erop dat het nu echt gaat gebeuren: Super de Boer gaat zich profileren als de groene supermarkt van...
-
Rare jongens die Amerikanen. In een gezamenlijk onderzoek van het Food Marketing Institute en Rodale is onderzocht wat mensen denken dat gezonder is:...
-
Dick serveerde hier kortgeleden de kroket van Katan. Weg ermee, vond hij. Te ironisch en te verwarrend voor het 'gewone publiek', ook al is...
-
Op basis van Gary Taubes' "Good Calories, Bad Calories", schreef Melchior Meijer in de jongste Weekendbijlage van het Algemeen Dagblad: Zin en...
-
Paul R. was alweer een tijdje stil in de obese pers. Deze week is hij er weer eens om minister Klink te bekritiseren. Die zou veel te labbekakkig om...
-
Een onderzoek van de University of California dat eind december werd gepubliceerd laat zien dat gebrek aan vitamine D verantwoordelijk is voor een...
-
Nederlanders gaven in de eerste helft van 2005 8% meer uit aan groenten en fruit. Maar kwamen ze nou ook thuis met meer 'veggies' en misschien wel...
-
Foodnavigator.com meldt dat de afschaffing van transvetten mogelijk een Pyrrhus-overwinning is. De zgn interesterified fats waarmee ze vervangen...






4 reacties
Ik vind deze reactie
Diezelfde campagnes zijn aan het begin van de twintigste eeuw ook gevoerd. Via de huishoudscholen. Gisteren las ik een TNO-rapport uit de jaren vijftig waarin gepleit werd voor meer groente en fruit voor de bemanning van visserijvaartuigen.
En? Resultaat?
Meer campagnes voor hetzelfde.
Ik vind deze reactie
Het artikel suggereert ook dat de campagnes om meer groente en vruchten te eten werken, zeker als je ze bijna als medicijn neerzet.
Ik vind deze reactie
Die mensen behoren waarschijnlijk tot dezelfde groep die dachten dat als je maar voldoende fruitgums at je voldoende fruit binnen kreeg.
Ik vind deze reactie
En eet ook vette vis er bij.
Op nu.nl (http://www.nu.nl/news/1687521/83/rss/%27Eten_van_vette_vis_voorkomt_geheugenverlies%27.html)