image
foto: richlegg

Vandaag en gisteren 2 boeiende entries op molblog.nl:
- Heineken verbiedt niet-Amerikanen om Heineken Light te drinken.
- gezondheid wordt de nieuwe marketingreligie volgens de reclamemakers van EuroRSCG en de onderzoekers van MARE.
Het eerste verklaart het drinkverbod van Heineken: het biertje blijkt niet te zzzui ... pardon, drinken, omdat er te weinig gerst in zit. Gerst zorgt nl. voor het karakteristieke bittertje van pils, maar ... zorgt ook voor de calorieën. En die zitten er nou juist niet in. De Amerikanen drinken het wel, want die missen het bittertje toch niet. Althans dat hoopt Heineken.

Bericht 2 is duidelijke taal: gezondheid is dé groeimarkt in food & drinks (zoals bekend: daar ben ik het helemaal mee eens, zowel als een goede én als een slechte zaak).
Daar ligt dus het begin van een nieuwe discussie: over het nieuwe huwelijk tussen juristen en marketeers en de uitwassen van allerlei gezonde producten, gepimpte of uitgeklede zoals het paardenpies-bier, zoals een Vlaming zou zeggen, dat Heineken Europeanen zélfs niet durft te laten proeven.

Overigens, kijk eens wat een compliment we als Europeanen impliciet van Heineken krijgen: wij hebben goede smaak!
Dit artikel afdrukken