Zou het helpen?

Het Amerikaanse zakenmagazine Forbes heeft toprestaurants gevraagd naar overlevingstips in tijden van crisis waar mensen met name de horeca te duur vinden. Ze komen met een 7-punten plan dat het FoodService Instituut Nederland (FSIN) compact heeft samengevat.

Het prijswapen
Gebruik een groter prijsspectrum op de kaart. Lage instapmenus.

Promoties
Met acties en bonuskaarten proberen klanten vaker te laten komen en nieuwe klanten te trekken

Marketing
Met e-mail campagnes en online activiteiten kunnen vooral kleine ketens (of individuele ondernemers) bekendheid creëren voor leuke aanbiedingen.

Kleinere porties
Zelfs Amerikanen willen wel kleinere (en dus veel goedkopere) porties eten.Discount
Goede kwaliteit handhaven, maar veel goedkoper leren werken en daarmee goedkope combinatiemenu’s kunnen aanbieden.

Inkoop
Veel kritischer kijken naar leveranciers en hun condities. Eventueel samen met collega’s gaan inkopen.

Goed humeur
Klanten proeven als het ware hoe u zelf in uw vel zit. Opgewektheid, hartelijkheid en service worden dan extra belangrijke overlevingsstrategieën.



bron: FSIN, met dank aan foodholland

Dit artikel afdrukken