image

Maatschappelijk verantwoord ondernemen - ook wel 'duurzaam ondernemen' genoemd - is vreselijk in. Maar welke vormen van (interactieve) marketing horen daarbij? Met name in food is dat een 'hot issue' gezien de drie onderwerpen die inmiddels dagelijks de voorpagina's van blogs, pers en de TV en radio halen:
1. obesitas
2. biologisch & duurzame landbouw
3. dierenwelzijn
o ja, en 4. nepping - vnl. hier natuurlijk ;-)

In de komende periode zal ik wekelijks een case behandelen in het kader van een opkomend fenomeen: MVM. Ik doe dat hier en op marketingfacts.nl. Omdat de lezerscommunities verschillend zijn, is het interessant te zien, welke verschillen in reacties de cases oproepen.

Uiteraard, want bij MVO - maatschappelijk verantwoord ondernemen - hoort MVM. Het moet tenslotte wel verkocht worden.

Ik leid de serie volgende week in en start met de eerste, actuele case:
"Wijn, ambachtelijk, gezond, bio- en klimatologisch" - over de heibel rond de valse emomarketing van Ilja Gort (die met een multimedia-strategie gewoon doorgaat met jokken) die inmiddels ook in de reguliere pers begint door te dringen.

Daarna volgen in een nader te bepalen volgorde:
- het Ik Kies Bewust-logo
- Unilever en de vetzuren-discussie
- Rol en functie van het Convenant Overgewicht
- Boerenkip/Volwaard
- Australian Homemade/Kreeftensoep/Truffelsoep
- Biologisch
- Fair Trade
- Duurzaam

Voorafgaand aan de serie, zou ik het erg prijs stellen alvast wat 'gevoelens' te verzamelen. Vandaar mijn vraag: waar denk je aan bij MVM?
Dit artikel afdrukken