image

Met Kerst geven we dus ruim 1,5x zoveel uit aan eten als normaal. Is dat nou zoveel? Dat zet je toch aan het denken ...

De Nederlandse consument geeft dit jaar honderd miljoen euro meer uit aan eten en drinken voor de kerstdagen dan in 2006. Dat heeft CBL-voorzitter Klaas van den Doel deze week in zijn jaarlijkse Nieuwjaarstoespraak gezegd. Dat betekent dat wij met zijn allen voor 850 miljoen aan kerstboodschappen doen. In een normale week is dat ongeveer 550 miljoen, aldus Distrifood.nl.
Volle toeren
'De consument kiest voor kwaliteit, gezond en gemak en wil daar een hogere prijs voor betalen', zo stelde Van den Doel, voormalig directeur van Plus-supermarkten.

Van den Doel nam gelijk ook maar een voorschot op 2008. Hij rekent op een waardegroei van 5 procent. 'Dat betekent we dat we de grens van 30 miljard euro zullen passeren. De economie draait op volle toeren. Supermarkten profiteren daar volop van mee.'


bron: EVMI
Dit artikel afdrukken