Op molblog een interessant verslag van de persconferentie voor Coca-Cola Zero. Er is gouden toekomst voor een suikervrije cola onder mannen, maar alleen als de verpakking mannelijkheid uitstraalt.
Er zijn weinig mannen die Coke Light drinken. Het imago is te vrouwelijk en ze vinden de smaak ook niet zo lekker. En het is waar, Cola Light smaakt wel erg anders als de real thing, de rode Coca-Cola.Tel daarbij op dat er wereldwijd steeds meer mannen zijn die om hun gezondheid letten (de welness-trend) en hun suikerinname willen beperken (in de leeftijdsgroep 20-29 jaar, let bijna veertig procent op hun suikerinname(...) Verschil met de lightversie is het imago, het heeft een stoere uitstraling. Geen rood-wit (regular) of rood-zilver (light) maar zwart en rood. Krachtig dus (...)
En een tweede verschil: de smaak. Die sluit volgens Coca-Cola beter dan de lightversie aan op die van de traditionele Coke. Zero bevat in plaats van suiker de zoetstoffen acesulfaam potassium en aspartaam. Coca Cola Light bevat drie zoetstoffen(...)
Uit de cijfers blijkt dat de Australische Coke-omzet met vijftien procent is gegroeid vanwege Coke Zero. In Groot-Brittannië (lancering juli 2006) drie procent en Duitsland 3,5 procent. In het laatst genoemde land werd Coke Zero in 2006 als beste productintroductie bestempeld.
Is dit de achtergrond van het kennelijke feit dat de typische verantwoord shoppende consument een vrouw is? Namelijk dat de light etc.-producten te eenzijdig op vrouwen zijn gericht? En een verdere aanwijzing dat niet wat er op het label staat de doorslag geeft, maar het imago van het product?
Ik voorspel meer zwarte verpakkingen tussen alle bloemetjesverpakkingen.
Dit artikel afdrukken
Er zijn weinig mannen die Coke Light drinken. Het imago is te vrouwelijk en ze vinden de smaak ook niet zo lekker. En het is waar, Cola Light smaakt wel erg anders als de real thing, de rode Coca-Cola.Tel daarbij op dat er wereldwijd steeds meer mannen zijn die om hun gezondheid letten (de welness-trend) en hun suikerinname willen beperken (in de leeftijdsgroep 20-29 jaar, let bijna veertig procent op hun suikerinname(...) Verschil met de lightversie is het imago, het heeft een stoere uitstraling. Geen rood-wit (regular) of rood-zilver (light) maar zwart en rood. Krachtig dus (...)
En een tweede verschil: de smaak. Die sluit volgens Coca-Cola beter dan de lightversie aan op die van de traditionele Coke. Zero bevat in plaats van suiker de zoetstoffen acesulfaam potassium en aspartaam. Coca Cola Light bevat drie zoetstoffen(...)
Uit de cijfers blijkt dat de Australische Coke-omzet met vijftien procent is gegroeid vanwege Coke Zero. In Groot-Brittannië (lancering juli 2006) drie procent en Duitsland 3,5 procent. In het laatst genoemde land werd Coke Zero in 2006 als beste productintroductie bestempeld.
Is dit de achtergrond van het kennelijke feit dat de typische verantwoord shoppende consument een vrouw is? Namelijk dat de light etc.-producten te eenzijdig op vrouwen zijn gericht? En een verdere aanwijzing dat niet wat er op het label staat de doorslag geeft, maar het imago van het product?
Ik voorspel meer zwarte verpakkingen tussen alle bloemetjesverpakkingen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
@P, dat is boeiend sociologisch materiaal en behoeft inderdaad verder weinig commentaar :-(
@Dick Veerman
Op het ministerie van eten en drinken is er een item
over "Beuling, pensen en bloedworst" en zodoende ben aan het googlen geslagen naar bloedworst.
Een van de resultaten was deze link naar een pagina van het programma "Big Brother". De huisgenoten krijgen iets wat een noodrantsoen heet.
"Hoe goor is dat"
En even verderop
zulke mensen verdienen niets meer dan McDonalds.
Royal Club Specials in Black. Ik proefde dit weekeinde de basilicum. Met de beste wil van de wereld kon ik het er niet van maken.
Zoals Amerikanen zeggen over eten: "oh, it looks nice".
Zero? Ik had het liever Max genoemd, zoals Pepsi. Maar kennelijk is het taalkundig onvermogen van jonge mensen voldoende ver ingedaald om dit geen probleem te laten wezen ;-)