Achtergrond
-

Het nieuws over dagelijkse voedingsmiddelen als basis voor gezondheid blijft groeien. Het Israelische bedrijf Lycored maakt een extract van tomaten dat helpt milde vormen van hoge bloeddruk voorkomen. Het helpt zowel de onder- als de bovendruk met 10 tot 4 punten te laten dalen.
Het onderzoek werd uitgevoerd aan de Negev Universiteit en gepubliceerd door Dr. Yechiel Engelhard in de American Heart Journal van deze maand ((Vol. 151, No. 1, pp. 100.e6-100.e1).
Het onderzoek laat zien dat mensen die het extract namen, binnen enkele weken een lagere bloeddruk ontwikkelen. Het vermoeden bestaat dat dit het gevolg is van de krachtige ani-oxidanten in tomaat, waaronder lycopeen, beta-karoteen, en vitamine E.
Het onderzoek, dat volgens Engelse wetenschappers verdere studie behoeft, biedt nieuwe perspectieven op de relatie tussen het eten van fruit en groenten in de strijd tegen niet alleen kanker maar nu ook hart- en vaatziekten.
reageer
Je moet ingelogd zijn om te reageren.
Nog geen account, meld je dan nu aan!
Om te kunnen reageren op Achtergrond artikelen willen we je een beetje beter kennen.Je reputatie bouw je op in de rubriek Nieuws. Als je daar drie sterren hebt behaald, kun je ook in dit onderdeel reacties achterlaten.
Hoe je sterren opbouwt en waarom we dat zo doen lees je hier.
gerelateerde berichten
-
brood met toegevoegd foliumzuur en mineralen Jawel, je kon er natuurlijk op wachten: ook ondernemers kijken op een andere manier naar het nieuws....
-
Er is opschudding ontstaan over anti-oxidanten, de stofjes die je ouder laten worden, kanker helpen voorkomen en nog een heleboel andere bekende en...
-
Het gebruik van voedingssupplementen kan de sterftekans vergroten. Dat concluderen Amerikaanse wetenschappers die de resulaten van 68 onderzoeken...
-
Op 19 april werd de NVVL Jaarprijs 2006 uitgereikt. De uitreiking vond plaats tijdens het NVVL-symposium "Better Food with Nanotechnology; gezonder,...
-
Wat techniek toch allemaal niet kan! Een hele hoos aan dit soort middelen staat in de coulissen te wachten. Domme vraag natuurlijk: zouden ze al...
-
De Gezondheidsraad wil dat de overheid overweegt om melkproducten en olie te verrijken met vitamine D. Dit om groepen als ouderen, allochtonen en...
-
Voedingssupplementen kunnen in hoge doseringen schadelijk zijn voor de gezondheid en vaak zijn gebruiksaanwijzingen misleidend. Dit zegt...
-
Weet je nog van die vieze eetlepel levertraan die je vroeger van je moeder kreeg? Die vieze dooie vette smaak. Omdat de omega-3-vetten die erin...
-
In de VS onderzocht marktonderzoeksbureau Sloan Trends Inc hoe mensen met gezondheid en voeding omgaan. Het constateerde dat in de jaren 2009 - 2011...





