image

Was het gebrek aan humor dan de reden waarom bio niet verkoopt?!?

De biologische supers die onder de vlag van franchiseorganisatie De Natuurwinkel opereren gaan het roer omgooien. Ze willen een nieuwe publiek aanboren en hebben daarom de drempel om van het bio-assortiment in de reguliere super over te stappen naar de speciaalzaak zo laag mogelijk gemaakt. De winkels worden toegankelijker en de communicatie is luchtiger gemaakt door wat humor in de teksten op de informatieborden te stoppen. In Oss, Alkmaar en De Built zijn de eerste pilotwinkels geopend. Vanaf eind augustus moeten de overige 39 franchisevestigingen volgen. De winkels zijn een stuk lichter gemaakt, en klanten hebben vanaf de straat een beter zicht. Ook is er gewerkt aan de versafdelingen.

De Natuurwinkel ziet de aandacht voor biologisch in de reguliere supermarkten eerder als een kans dan als een bedrieging, zegt formulemanager Marc Koetsier. Hij verwacht dat klanten die met biologisch kennismaken en hogere eisen aan product en informatie stellen uiteindelijk naar een speciaalzaak over zullen stappen, die vier- tot vijfduizend biologische producten in het assortiment heeft.


bron: Distrifood
Dit artikel afdrukken