image

Ik ben een liefhebber van gaping void, de cartoons van Hugh Macleod met hun verhelderende blik op menselijke verhoudingen. Deze deed me onwillekeurig denken aan de 2 tot op heden onverdachte BN'ers die zich lenen voor merkwaardige campagnes.

Henk Westbroek is de prominente verkoper geworden van Unilever's Pro-Active, de duurste margarine van het bedrijf en niet onomstreden. Het kritische volksidool leent zich er kennelijk zonder problemen voor. En dus zal het wel goed wezen, moet zijn achterban kennelijk denken.

Weet Henk veel. Toen bleek opeens Paul Rosenmöller, ex-voorman van GroenLinks en nota bene voorzitter van de stuurgroep Convenant Overgewicht, namens het Voedingscentrum dit jaar frites en fritessaus tot supergezond te gaan uitroepen.
Aan de overzijde van het kanaal zou het waarschijnlijk onmiddellijk tot een schandaal lijden. Hier niet. Het VC is per definitie OK.

Weet Paul veel.

Zoals iemand hier zei: wie kun je nog vertrouwen? Of het nou is vanwege de schnabbel of de onkunde.

Wat gok je: is de kritische Bekende Nederlander ten aanzien van eten clueless of toch een kneusje?

Zou het trouwens een beginnende trend zijn, nu de industrie heeft ontdekt dat het volk er toch niets van begrijpt en graag achter de leider aan loopt? Lekker makkelijk, want die leider snapt er zelf de ballen van.

Het worden gouden tijden voor de serieuze of kritische BN'er!
Dit artikel afdrukken