Actueel

redactie
reageer
  • Die vraag rijst naar aanleiding van een persbericht dat de fastfood gigant vanmorgen uitbracht. McDonald's blijkt in te spelen op het gevoel van ouders.

    Speelt McDonalds ook in op de gezondheid van uw kind?

    Amsterdam, 24 april 2012 – De helft van de ouders met kinderen tussen de 4 en 12 jaar is niet tevreden met de hoeveelheid groente en fruit die hun kinderen dagelijks eten. Dit blijkt uit onderzoek van McDonald’s Nederland onder 750 ouders. De ouders vinden het eten van groente en fruit echter wel belangrijk. Zo blijkt dat 98% van de ouders er een goed gevoel van krijgt als zij ervoor kunnen zorgen dat hun kinderen voldoende groente en fruit eten. Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleiding van de introductie van twee vernieuwingen van het Happy Meal Menu: snoeptomaatjes en een Chiquita ananasstick.

    Beter gevoel als kinderen gevarieerd eten
    Het is niet altijd eenvoudig om kinderen groente en fruit te laten eten, zo blijkt uit het onderzoek*. Vooral wanneer ouders met hun kinderen in een restaurant eten, vinden zij het lastig om ervoor te zorgen dat hun kinderen voldoende groente en fruit eten. Zeven op de tien ouders hebben hier problemen mee. De meeste ouders (87%) vinden de balans tussen lekker en gevarieerd eten heel belangrijk. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat ouders zich een goede ouder voelen als hun kinderen gevarieerd eten.

    Blijven variëren
    McDonald’s heeft de wensen van ouders met betrekking tot gevarieerde voeding voor kinderen onderzocht, omdat het vanaf 24 april een groente- en fruitvariatie aan het Happy Meal Menu heeft toegevoegd. Met een zakje snoeptomaatjes en een Chiquita ananasstick vervangt McDonald’s de samenstelling van het Happy Meal Menu. De balans tussen lekker en gevarieerd eten is belangrijk volgens McDonald’s. Er wordt daarom ook voortdurend gewerkt aan een gevarieerd en verantwoord menu. Met succes, zo blijkt: 62% van de ouders ervaart het Happy Meal Menu als een gevarieerde maaltijd voor hun kinderen. McDonald’s biedt al vanaf 2007 gezonde keuzes aan binnen het Happy Meal Menu, zoals vers fruit en worteltjes. Uit het onderzoek blijkt dat ouders het belangrijk vinden dat geregeld nieuwe producten als gezonde keuze binnen het Happy Meal Menu worden aangeboden (87%).

    Keuze en ‘fun’ stimuleren eten van groente en fruit
    Wanneer kinderen kunnen kiezen tussen verschillende gezonde producten, hebben zij meer interesse in het eten van deze producten. 6 op de 10 ouders zien dat de keuze tussen verschillende groente- en fruitproducten in het Happy Meal Menu zorgt voor meer interesse hierin. Ook het ‘fun’ maken van deze producten zorgt voor meer interesse van kinderen voor deze producten. Ouders (64%) geven aan dat de aantrekkelijke verpakking en de speelse vorm van de groente- en fruitproducten in het Happy Meal Menu de belangstelling van hun kinderen voor deze producten vergroot. Met de bijzondere Chiquita ananassticks en de speciaal verpakte snoeptomaatjes met het Happy Character maakt McDonald’s ook deze nieuwe producten ‘fun’.

    De belangrijkste feiten uit het onderzoek
    95% van de ouders… vindt het belangrijk dat hun kind fruit eet.
    98% van de ouders… krijgt er een goed gevoel van als zij ervoor kunnen zorgen dat hun kinderen voldoende groente en fruit eten.
    87% van de ouders… vindt de balans tussen lekker en gevarieerd eten voor hun kinderen heel belangrijk.
    Vaders… hebben minder het idee dat hun kind onvoldoende groente en fruit eet (41%) dan moeders (57%).

    Over McDonald’s
    In Nederland heeft McDonald’s 228 restaurants, die wekelijks door zo’n 3 miljoen gasten worden bezocht. Ruim 17.000 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. Dit heeft McDonald’s vertaald in de visie Good Food Fast. McDonald’s wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.

    * Het onderzoek naar wensen van ouders als het gaat om gevarieerde voeding voor hun kinderen is uitgevoerd in opdracht van McDonald’s door onderzoeksbureau Direct Research onder 750 ouders met kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar.


    Fotocredits: Allan Ferguson

reageer

Je moet ingelogd zijn om te reageren en duimen uit te kunnen delen.

Heb je nog geen account, meld je dan nu aan!

Lees Gespreksregels, de 'appeltjes' & de ambitie van Foodlog voor meer informatie over hoe je dit doet en hoe je je bijdrage aan Foodlog kleur kunt geven.

gerelateerde berichten

Stoort een reactie je of staat de toon je niet aan?

sluit
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
De schrijver ontvangt jouw bericht per mail. De Foodlog-redactie krijgt een cc.

Stoort een reactie je of staat de toon je niet aan?

sluit
Je bericht is succesvol verstuurd.