In Amersfoort groeide online de dagelijkse boodschappen doen de afgelopen 5 jaar het hardst. Dat blijkt uit het Koopstromen Onderzoek Randstad 2016 onder 100.000 huishoudens uit de provincies Noord- en Zuid-Holland en Utrecht. Van alle bestedingen van consumenten uit deze provincies komt 11,9% bij webwinkels terecht. De rest besteden ze in gewone winkels. Aan online dagelijkse boodschappen wordt inmiddels 1,6% besteed, een groei van 86% in 5 jaar. Gemak, thuisbezorging of geen winkeltijden zijn de belangrijkste redenen om online boodschappen te doen. In Amersfoort besteedden de inwoners in 2011 0,7% van hun uitgaven aan dagelijkse producten bij webwinkels. In 2016 was dat opgelopen naar 3,4%. Volgens de onderzoekers kan deze sterke groei 'het gevolg zijn van Picnic'. Online super Picnic begon in Amersfoort en bezorgt inmiddels in 6 steden, waaronder Utrecht.
Distrifood - Groei online piekt in picnic-gebied
Lees ook
-
0
+Albert Heijn test eigen Picnic-concept 23 sep 2020
-
1
+Thuisbezorgers boodschappen en eten zien hun omzet met dubbele cijfers groeien 3 dec 2018
-
0
+Dick Boer (tot gisteren baas) van Ahold Delhaize: ‘de winkel verdwijnt niet’ 2 jul 2018
- 1 Picnic bezorgt voortaan iedere dag 16 sep 2016
- 3 Uitrol Picnic Utrecht versneld 8 jun 2016