De Nederlandse levensmiddelenindustrie buigt voor maatschappelijke druk en haalt kinderhelden van verpakkingen van ongezonde producten, schrijft de Telegraaf. Op producten voor kinderen onder de 7 jaar mochten al geen kinderidolen staan. De FNLI wil de leeftijdsgrens optrekken naar 7-13 jarigen. Het ziet er naar uit dat de meeste Dora-koekjes, Frozen-toetjes en Sesamstraat-repen volgend jaar al in de ban gaan. Kinderhelden verdwijnen alleen van verpakkingen van ongezonde producten, aldus de FNLI. "Als het om tomaten gaat, gaan we het natuurlijk niet tegenhouden". De FNLI zoekt nog uit welke Europese of mededingingsregels het besluit in de weg zouden kunnen staan.
De Telegraaf - Lekkers moet saaier
Lees ook
-
35
+Energiecrisis bedreigt Nederlandse levensmiddelenproductie 30 jul 2022
-
31
+Gezamenlijke belangen supermarkten en leveranciers houden voedselinflatie zo laag mogelijk 16 jan 2022
-
0
+K3 en SpongeBob nog steeds op verpakking kindersnoep 7 dec 2017
-
1
+Regering gaat zelf controleren op kinderreclame 24 aug 2017
- 0 Inkoopmacht super blijft ‘punt van aandacht’ voor FNLI 14 okt 2016
- 0 AH stopt met kindermarketing op ongezonde voeding 30 aug 2016
- 9 ‘Overheidsingrijpen kindermarketing niet nodig’ 4 aug 2016
- 0 IKB verbiedt kindermarketing op producten met blauw vinkje 20 jul 2016
- 1 ‘Winkeliers en fabrikanten vergeten de oudere Nederlander’ 22 dec 2014
- 0 FNLI: supers duperen leveranciers door prijzenslag 23 sep 2013