Het aantal webwinkels zonder winkelpand (de zogenoemde 'pure' webwinkels) groeide in de eerste 11 maanden van 2016 met 10% ten opzichte van 2015. Het aantal webwinkels dat voeding verkoopt groeide met bijna 14% en bleek daarmee de snelste groeier. Nederland telde begin 2016 ruim 32.000 webwinkels zonder pand. Ongeveer 9% van deze webwinkels is gericht op de verkoop van voeding. De grootste groei in gebruikers van webwinkeliers zat bij senioren; het aantal 65- tot 75-jarige kopers groeide van 45 naar 50%. Deze cijfers zijn gebaseerd op tellingen van het CBS.
Out-of-Home - Flinke groei in webwinkels gericht op food
Lees ook
- 0 Nederlanders wereldkampioen ondanks krimp 18 sep 2021
-
0
+Wat doen bietensap of een mondspoeling voor je sportprestatie? Dat weten we (ook) niet 7 okt 2019
-
3
+Van alle boeren zijn wijnboeren het meest actief in korte-ketenverkoop 17 dec 2018
-
0
+Aantal vrouwelijke bedrijfshoofden in landbouw daalde in 12 jaar ‘licht’ met een derde 8 mrt 2018
-
0
+Nederlanders gaven 1 miljard euro uit in Europese webwinkels 23 mei 2017
- 0 EFSA: 97,2% voedingsmiddelen binnen limiet pesticidenresiduen 13 apr 2017
-
2
+‘Gezonde leefstijl heel belangrijk bij diabetes’ 16 jun 2016
- 1 Fransen besteden fors meer dan wij aan eten en drinken 10 okt 2015
- 4 Wie veel TV kijkt, raakt in de war over gezond eten 9 jan 2015
- 0 Consumentenbestedingen dalen voor 24e maand op rij 23 okt 2013