De spijker op zijn kop. Ook de markt voor restaurantgasten drijft die kant uit.

De hotelgast van het jaar 2020 wil service op maat. Dat voorspelt Jitendra Jain, e-commercemanager voor Starwood Hotels & Resorts in Dubai. Op zijn weblog geeft hij een kenschets van de hotelgast van de toekomst. Deze klant laat zich in zijn keuze voor hotels beinvloeden door de mening van derden. Na het verblijf zal de gast op zijn beurt vrienden en familie over het hotel informeren. Jain gelooft dat hotels in de toekomst zullen inspringen op deze persoonlijke vorm van marketing.

Verder verwacht de manager dat de toekomstige klant service op maat wil. Hij wil verschillende soorten beddengoed kunnen kiezen, bij het vliegveld worden opgehaald en bij aankomst favoriete hapjes en drankjes nuttigen. Jain voorspelt tevens dat de grote hoeveelheid betaalmethodes, identificatiesystemen en digitale profielen in 2020 tot het verleden behoort. Hotelgasten gebruiken dan een digitaal systeem om zich te identificeren, om hun verblijf te betalen en om toegang tot hun kamers te krijgen
.

Bron : NRIT Actueel - p. 1 met dank aan mkb-net

Dit artikel afdrukken