imageMarketing moet je met marketinggevoelige wetgeving corrigeren, niet met zinloze. Een update in de categorie woord-, beeld- en verpakkingsnepping.

Een waarnemer uit het Noorden van het land maakt me net attent op een Klootwijk-artikel van afgelopen zaterdag. Er staat zo'n tip in voor de Consumentenbond en de Hartstichting waar ik jaloers op ben. Hou op met dat het zinloze geijver voor het verbieden van reclame voor kinderen. Zorg dat op een pak 'fris'drank alles mag staan wat de reclamemaker wil, maar dat er alleen plaatjes van ingrediënten op mogen staan die er echt inzitten. Naar rato van wat erin in zit natuurlijk. That's all.

Water, een forse suikerklont en verder niks - ja een beetje kleurstof en een paar procentpunten van een fruitje (als je geluk hebt).

Volgens de Consumentenbond en de Hartstichting worden onze kindjes in de luren gelegd door Spongebob en Shrek op de verpakking. Nonsens, vlgs Klootwijk. De ingrediëntendeclaratie op de verpakking liegt niet: er staat precies op wat erin zit. Geen vruchten!
Dit artikel afdrukken