Herman den Blijker is in de bonen. Hij wordt in 2015 het nieuwe boegbeeld voor de bonen van HAK, meldt de groentenfabrikant in een persbericht.

'Lekker Hollands'
Nadat HAK in 2013 afscheid had genomen van Martine - je moet de groente van HAK hebben - Bijl, kwam het bedrijf in september met de ‘Lekker Hollands’ campagne. Als eerste trad Ronald Koeman op temidden van de rode kolen. Vervolgens nam Ilse de Lange het stokje over met de appelmoes van HAK in al zijn variaties. Herman den Blijker gaat in 2015 'overheerlijke maaltijden en variatietips op bestaande gerechten delen door het toevoegen van de bonen van HAK'.

Volgens HAK past Herman den Blijker prima bij HAK. "Hij is de meest bekende kok van Nederland, hij is zichzelf, nuchter en - niet onbelangrijk - hij is lekker Hollands. Naast het feit dat hij een autoriteit is op het gebied van koken staat hij ook voor eerlijk en lekker eten. Dat alles past goed bij HAK en dat is ook de reden dat we voor hem gekozen hebben", zegt Marketing directeur Nicole Freid.

'Veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje
Herman den Blijker is ook blij: "HAK is een oer-Hollands merk en geliefd bij heel Nederland. Het is eenvoudig, puur en eerlijk eten, vaak van dichtbij. Dat past bij mij". Dat hij met bonen aan de slag gaat, maakt hem nog enthousiaster: "Bonen zijn eigenlijk heel bijzonder. Je zou kunnen zeggen dat het net groenten, granen en vlees in één zijn, een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje. Je kunt met bonen in de keuken echt je lol op, want er is veel variatie mogelijk".

Toch is het bijzonder. Den Blijker is dé bekendste vleeskok van Nederland. Bonen zijn tegenwoordig vleesvervangers. In vroeger tijden waren bonen een belangrijke bron van eiwitten voor de 'kleine luiden'. Dat was voordat vlees na de jaren '50 van de vorige eeuw steeds goedkoop werd en voor iedereen beschikbaar kwam.

De eerste commercials worden vanaf 18 februari uitgezonden.

Fotocredits: HAK
Dit artikel afdrukken