Zojuist ontvingen we het volgende persbericht (nadat het nieuws in de Engelstalige wereld al enkele uren uit was):

Jamie Oliver Limited en HelloFresh hebben de handen ineengeslagen om het nog gemakkelijker te maken om lekkere, gezonde en voedzame maaltijden thuis te koken. Zowel Jamie Oliver als HelloFresh wil mensen stimuleren om betere en gezondere voedingskeuzes te maken en meer te koken met verse ingrediënten. Beide partijen zijn enthousiast om deze visie samen uit te dragen.

HelloFresh heeft in de afgelopen jaren een geheel nieuwe markt aangeboord in de voedingsindustrie: een maaltijdbox waarbij zelf koken, zonder boodschappen te doen en zonder eten weg te gooien centraal staat. “We willen iedereen – ongeacht de tijd die ze tot hun beschikking hebben of hun kookvaardigheden – de kans geven om het plezier van het koken van een gezonde en lekkere maaltijd te ontdekken.” Zegt Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van HelloFresh Global. “In Jamie hebben we een betrouwbare en betrokken partner gevonden om deze missie uit te dragen.”

joliver


Twee merken – één missie
“Vanaf het begin is er een creatieve verbinding tussen onze bedrijven en bestaat het gevoel dat we samen mensen kunnen inspireren.JamieOliver Limited en HelloFresh hebben dezelfde visie als het gaat om gezond eten en producten van hoge kwaliteit. We zijn het erover eens dat koken leuk moet zijn en dat dit plezier het beste tot zijn recht komt als het gedeeld wordt met vrienden en familie. Het is dus niet zo gek dat we de krachten bundelen. Wij kijken erg uit naar de samenwerking met Jamie.”

“In Jamie hebben we een betrouwbare en betrokken partner gevonden om deze missie uit te dragen.
Jamie voegt toe: “Te weinig tijd hebben is een van de grootste uitdagingen in het dagelijks leven en dit heeft vaak impact op wat we eten. Dit probleem probeer ik aan de kaak te stellen en HelloFresh biedt hiervoor een slimme en gemakkelijke oplossing. Eten en koken biedt plezier en zijn een gedeelde passie. Daarom kan ik niet wachten om te beginnen met HelloFresh te werken en een aantal van mijn favoriete recepten met hen te delen.”

Jamie’s recepten in de HelloFresh Box
De samenwerking tussen Jamie Oliver Limited en HelloFresh strekt zich uit over zes landen: het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België, de Verenigde Staten en Oostenrijk. Vanaf januari 2016 kunnen HelloFresh-klanten recepten van Jamie Oliver in de HelloFresh Box verwachten. Deze recepten zijn niet opeens heel anders: ze voldoen aan de wensen van de HelloFresh-klanten. Bovendien schenkt HelloFresh per box die verkocht wordt tijdens de samenwerking een donatie aan de Jamie Oliver Food Foundation en biedt zij ondersteuning aan andere activiteiten van de Foundation.


In Nederland is kritiek te horen op HelloFresh omdat het concept zich als hip, autonoom, grass roots en vers presenteert, maar een snelle groeistrategie heeft waarmee het de markt wil afsluiten. Daar heeft het merk zo'n honderd euro per nieuwe klant aan wervingskosten voor over. Met de man en het onverwoestbaar charmante merk Jamie aan boord is dat vertrouwen vermoedelijk snel hersteld.

Fotocredits: Jamie Oliver, London Book Fair 2015, ActuaLitté
Dit artikel afdrukken