Het bericht schrijft:

Groentefabrikant HAK onthult vandaag in Giessen het definitieve ontwerp van het HAK deksel dat mei jongstleden al werd aangekondigd. Het deksel is twee keer zo makkelijk zonder veel kracht door iedereen open te draaien. In twee tellen is de pot open (1-2 open) en de pot is ook goed weer af te sluiten. Aan het einde van het jaar volgt de grote marktintroductie van het HAK deksel in Nederland op één van de belangrijkste producten uit het HAK assortiment: appelmoes. De introductie van het HAK deksel in België volgt naar verwachting nog voor maart 2012.

Het functionele ontwerp van het nieuwe HAK deksel bestaat uit twee delen: een ring en een panel die los van elkaar kunnen bewegen. Daarmee wordt de kracht die nodig is om het open te draaien in tweeën gedeeld, waardoor de glazen pot twee keer zo makkelijk geopend kan worden. De grootste uitdaging van het ontwerp was om ervoor te zorgen dat het nieuwe HAK deksel onder vergelijkbare condities als het huidige deksel geproduceerd kan worden. Nu dit gelukt is, heeft HAK een echte verpakkingsinnovatie in handen.

HAK heeft ervoor gekozen om naast het merklogo het deksel te voorzien van een paarse band. Deze band versterkt de herkenbaarheid van de glazen potten die voorzien zijn van het HAK deksel en kan zo productvoorkeur creëren in het schap. “Naast de reacties van consumenten zijn ook de reacties uit onze handelskanalen heel positief. Iedereen wil het deksel hebben”, aldus Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur van HAK. “Nu het ontwerp klaar is, ligt de weg open voor de feitelijke marktintroductie. Aan het einde van het jaar volgt de grote introductie van het deksel bij de start van het appelmoes seizoen.”

Het nieuwe HAK deksel is een echte Nederlandse innovatie van het designbureau Plato product consultants. Vervolgens werkte de fabrikant met verpakkingsproducent Crown uit Engeland aan de toegepaste technologie om het deksel geschikt te maken voor de verwerking in de HAK fabrieken. HAK is de eerste groentefabrikant die deze innovatieve technologie toepast en biedt zo een doorbraak in de categorie versverwerkte groenten. Met de innovatie wil HAK het klanten makkelijker maken hun portie dagelijkse groenten te eten.



Dit artikel afdrukken