Nieuws

Ailko Faber
reageer
  • Al in de baarmoeder ontwikkelt een baby smaak voor bepaalde voeding. Dat stellen onderzoekers in Australië.

    De resultaten van het onderzoek worden volgende week gepresenteerd op het Australian Institute of Food Science and Technology in Melbourne. Ouders zouden daardoor al in een vroeg stadium invloed kunnen uitoefenen op het eetpatroon van hun kinderen.
    Wortelsap
    De onderzoekers ontdekten dat kinderen van vrouwen, die in de laatste drie maanden van hun zwangerschap en tijdens de borstvoedingsperiode wortelsap dronken, later veel gemakkelijker de smaak van wortels in allerlei gerechten accepteerden. Ook bleek dat baby’s die al vroeg veel fruit kregen te eten, dit een jaar later nog aten.

    bron: EVMI

reageer

Je moet ingelogd zijn om te reageren.

Nog geen account, meld je dan nu aan!

gerelateerde berichten