Eten is in de mode. Zó erg dat het zelfs hip is om broccoli weer lekker te maken. Maak een campagne 'met sex' en het loopt wel. Of blijft het alleen maar leuk en laat het zien hoe cynisch reclamecampagnes omgaan met echte gevoelens van mensen?

Broccoli
"I hate that stuff", zei George Bush I. Velen zeiden het hem na. Nu moet uitgerekend broccoli echt lekker worden gecampaigned. In Nederland pakte Food Guerilla de campagne op.

CAMPAIGN COMMERCIAL from Boomerang Motion on Vimeo.



Nieuwe saus
Remia maakt weer eens wat anders en wil dat natuurlijk wel verkopen. Hoe maak je van niets nieuws maar alleen iets anders, tóch iets wat mensen willen kopen? Wees eens een eerlijk: moest je glimlachen of niet?

"Wanna act like a man, eat like a man." Nieuwe sauzen van Remia. Het motief achter de video is duidelijk (gewoon verkopen) en helemaal zelf betaald en zelf naar de markt gebracht via onder meer deze viraal:



BD boerderij
De Zonnehoeve zoekt geld voor een biodynamisch kringloopboerderij. De jonge Ethiopische-Nederlandse boer Tekà Kappers zette met zijn collega's het initiatief op doorgaan.nl om dat ze hun eigen melk willen gaan verkopen. Nu wordt die vermengd met melk van allemaal andere biologische boeren. Via doorgaan.nl wordt De Zonnehoeve geholpen om via crowdfunding geld bij elkaar te halen voor een eigen melkfabriekje. Daar helpt het professionele communicatie en PR-bureau Coebergh bij. Maar wat moet zo'n lief, leuk en aardig bedrijf bij zo'n bureau. Kan dat wel? Gaat dat straks niet helemaal fout als ze de smaak van het professioneel geld bij elkaar halen eenmaal te pakken hebben?
Tekà kun je liken én crowdfunden door naar doorgaan.nl te gaan.



Gewoon écht
Echt en fake. Hoe hou je het nog uit elkaar. Gaat het echt ergens over of is het gewoon mode waar mensen handig geld aan verdienen? Uiteraard moeten al die campagnes ergens van betaald worden.

Vandaar de vraag: welke campagne vind je écht gewoon 'no shit'? En waarom?

Fotocredits: still, viral Remia
Dit artikel afdrukken