Douwe Egberts, onderdeel van DE Master Blenders 1753, richt zich met 8 nieuwe theevarianten op het topsegment van de out-of-home theemarkt. Het nieuwe theeconcept, Pickwick Tea Master Selection zal verkrijgbaar zijn in de horeca, op de bedrijfsvloer en bijvoorbeeld 'in de wachtkamer van de kapper of dokter', schrijft het FD.

'Upper mainstream'
Marktleider Douwe Egbert richt zich hiermee op de bovenkant van de markt, het zogeheten 'upper mainstream'-segment. Daar zit volgens marketing directeur Sander van der Linden een gat in de markt: 'De consument wil meer beleving met thee'. Thee is in Nederland na koffie en water de meest gedronken drank. In de koffiewereld is de laatste jaren een ware revolutie aan de gang. Koffiedrinkers thuis laten het doorsnee automatische kopje filterkoffie links liggen ten faveure van een Nespressootje, of een met de hand opgegoten 'slowly brewed' bijzondere blend. Buiten de deur drinken ze niet zomaar een 'kop koffie' meer, maar gaan ze naar koffieboetiek of nemen ze een latte macchiato bij Starbucks.

Theedrinkers blijven daar niet bij achter. Ook zij "willen meer weten over de verschillende blends, ze willen variatie [.. en niet meer] blind het zakje pakken", zegt Frans Taapken, 'huis-barista' van DE in het FD. Een gedachteloos gekozen zakje Pickwick Engelse Melange heeft afgedaan. Ook voor 'gewone' mensen doen de premium theeën doen dus hun intrede. Zo biedt DE al enige tijd 'Pickwick Slow Tea' en 'Pickwick Leaves' voor kieskeurige theedrinkers.
Buitenshuis kan de liefhebber van topkwaliteit-thee voortaan zijn keus maken uit de nu gepresenteerde Pickwick Tea Master Selection (met groene, zwarte en kruidentheeën).
Dit artikel afdrukken