image Wars van bedenkingen op foodlog over al-den-niet triest optimisme t.a.v. BIO, gaat Delhaize er verder tegenaan en wil het meer bioproducten verkopen.

Hoe kan je meer mensen verleiden tot het kopen van bio? Door de prijzen te laten zakken, meent Delhaize.

En hoe kan je die prijzen doen zakken? Delhaize legt het uit in haar persbericht n.a.v. de Bioweek, die vanaf vrijdag loopt in Vlaanderen.

Zo doen ze het :
In 2007 werd in de mate van het mogelijke de verpakking van bioproducten geoptimaliseerd en gereduceerd. Zo kreeg de bioprei een bandje in plaats van een volledige verpakking en kreeg de ananas een etiket opgeniet in plaats van een plastic verpakking. Dankzij deze wijzigingen daalde de prijs met 5 à 10% en werden de producten nog milieuvriendelijker.

In 2008 richt Delhaize zich steeds meer rechtstreeks tot de bioproducenten waardoor de prijzen tot 30% dalen.

Nu nog een volledig transparante prijsopbouw en we zijn helemaal gelukkig?

Dit artikel afdrukken