image

Vandaag komt Het Nieuwsblad met het berichtje 'Culinaire Heimwee'. Het gaat over het eten dat mensen op vakantie leren kennen en figuurlijk 'mee naar huis nemen'. Van de Europese Middellandse Zee is de aandacht inmiddels verschoven naar verderweg liggende landen. Een bekende analyse die je overal tegenkomt.

Ogenschijnlijk onschuldig staat er dan opeens:

" Op reis leren consumenten ook vegetarische gerechten en gezonde voeding kennen. Ardies: ,,Heel wat van die uitheemse gerechten zijn vegetarisch. Eens thuis gaan ze op het internet op zoek naar originele receptjes. Kortom, een mengelmoes van trends die samen maken dat uitheemse gerechten een absolute booming business zijn in de voedingsdetailhandel.''

Hoezo mensen met een vinger in de lucht, premieverhogingen en stokslagen opvoeden om ze meer 'herbies' te laten eten: op deze manier vragen ze er zelf om! Zoals altijd: geld en goed gedrag kun je gewoon op straat vinden als je maar goed kijkt.
Dit artikel afdrukken