Het is een tijdje stil geweest aan het superfront. Sinds de harde strijd aan het begin van dit jaar zijn er wat schermutselingen geweest, maar geen geruchtmakende veldslagen meer. Gisteren werd bekend dat Albert Heijn vanaf maandag a.s. opnieuw een prijsverlagingsoffensief over het land laat gaan. Deze nieuwe slag is inmiddels de twaalfde structurele prijsverlaging die AH sinds de start van de prijzenoorlog in de herfst van oktober 2003 doorvoert. De jongste prijzenslag gaat om dagelijkse producten als koffiemelk, vruchtendranken, schoonmaakmiddelen en diepvriesproducten.
Morgenavond krijgen we de eerste tv-commercials te zien waarin we worden geïnformeerd over de nieuwe oorlog die de keizer van ons dagelijkse voedselaanbod maandag start.

Laurus heeft aangekondigd het zat te zijn en weet niet of het reageert. Schuitema gaat wel mee. Misschien wordt het dus wel saai omdat de lol er een beetje af is.

Persoonlijk was ik het al lang zat omdat ik denk dat deze nodeloze oorlog de voedselkwaliteit bepaald niet bevordert.

Een tip daarom. Het is zaterdag vandaag. Ga massaal naar de markt en sla daar flink in. Je hebt er veel meer keuze in een uitstekend aanbod van groenten, fruit, kaas, brood en vis en het is nóg veel goedkoper dan AH! Op een beetje grote markt vind je die schoonmaakspullen ook nog wel.

Misschien leren zowel AH als de consument wel van deze herontdekking van 'op de markt is je gulden een daalder waard' (omrekenen is lastig) ....
Dit artikel afdrukken