Zibb.nl kwam gisteren met een fotorapportage waarin je de nieuwe C1000 in Nuenen kunt zien. 'Nuenen' is de winkel die C1000 staande moet houden tegenover de prijzen van Albert Heijn. Het ziet er veelbelovend uit: leuker, lekkerder, mooier. Meer kwaliteit dus, tegen een lagere prijs. The best of two worlds. C1000 verwoordt het zelf in de winkel als volgt:

'Als u hier naar binnen gaat, willen we dat u prettig en snel winkelt. Dat we u ideeën geven voor uw boodschappen zodat u elke dag weer iets lekkers op tafel kunt zetten.

En als u weer naar buiten gaat willen we dat u daar de laagst mogelijke prijs voor heeft betaald. Dat is onze missie. en we zullen er alles aan doen om te zorgen dat die missie slaagt.'


Daar doen ze inderdaad bijzondere dingen voor: een touch screen waarop je menusuggesties en recepten - inclusief wijnsuggestie - kunt vinden die kunt printen of meteen naar huis kunt mailen. Je kunt zelf je brood snijden terwijl de keuze in brood duidelijk groter is geworden. Een ruime groenten en fruit-afdeling. Zelfscan-kassa's.

Gemak en beleving, met de indruk van luxe. Dat is de vierde generatie supermarktwinkels van C1000. De winkels hebben weer fratsen, maar de prijzen zijn verder omlaag (met 5%). Volgens directeur marketing Rein van de Wal is de nieuwe formule volledig gebaseerd op de wensen van de consument. ‘Een goedkope supermarkt, maar geen armoedige uitstraling’.

Ondanks de investeringen in het service- en belevingsniveau van de winkel geeft C1000 lokaal een laagste prijsgarantie. Als een klant hetzelfde product ergens ander in zijn woonplaats goedkoper aantreft, krijgt hij het produkt gratis en wordt de prijs in de winkel verlaagd.

Fratsen en nog goedkoper ook dan toen er nog geen fratsen waren - laten we hopen dat dat goed gaat zodat deze leuke winkels een flink leven zijn beschoren
Dit artikel afdrukken