image Al eens geproefd van de Oké Ananascarpaccio van Antonie Kamerling en Isa Hoes? Of de Fruitsalade B. van Ali B? De Aardbeienmilkshake van Martin Gaus? Of de sinaasappelkip van Daryl van Wouw?

Vele Bekende Nederlanders zetten zich belangeloos in om reclame te maken voor Oké fruit.
De firma AgroFair, die dit merk op de markt brengt, is deels in handen van de boeren in ontwikkelingslanden die dit Fairtrade fruit telen. Bij de eerlijke handel zijn de boeren in Latijns Amerika en Afrika niet afhankelijk van de grillige wereldmarktprijs. Ze krijgen volgens de voorwaarden van Max Havelaar een gegarandeerde, kostendekkende prijs voor hun producten. Bovendien krijgen de boeren een premie per doos fruit die ze kunnen investeren in projecten op het gebied van sociale voorzieningen of milieu.

Ook een groot aantal bekende TV-koks doet mee aan de actie, o.a. Ramon Beuk, Joop Braakhekke, Lonny Gerungan, Erik van Loo, Cas Spijkers en Eric van Veluwen.
Dit artikel afdrukken