Toch gek dat het beeld in de rest van de Nederlandse provincies kennelijk anders is. De werkelijke verkopen stokken nl. nog altijd op rond de 2%.
Een onderzoek in opdracht van de provincie Noord-Holland heeft aangetoond dat biologische producten erg in trek zijn bij de Noord-Hollanders. Ruim de helft van de Noord-Hollanders koopt bewust biologische producten en eenderde streekproducten. Ruim vier op de tien kopen een paar keer per maand of vaker biologische producten. Gezonder, smakelijker, diervriendelijker en beter voor het milieu zijn de belangrijkste argumenten voor het consumeren van biologische en streekproducten. Groente en vlees
De Noord-Hollander koopt voornamelijk biologische groente en vlees. De producten worden vooral gekocht bij Albert Heijn. De belangrijkste reden om geen biologische producten te kopen, is voor de niet-kopers de prijs.
Zichtbaarheid
Toch zeggen twee op de tien niet-kopers bereid te zijn in de toekomst vaker biologische producten te kopen en vier op de tien denken erover. Andere redenen voor het laten liggen van biologische producten zijn de beperkte zichtbaarheid in de winkel, beperkte keuze en verkrijgbaarheid.
Positief
Acht op de tien Noord-Hollanders zijn positief over biologische producten. Negen op de tien vinden het een goede zaak dat de provincie biologische en streekproducten promoot. Het onderzoek laat zien dat de meeste Noord-Hollanders ook bekend zijn met biologische producten.
Streekproducten
Streekproducten zijn wat onbekender dan biologische producten. Doel van het onderzoek was om houding en gedrag van de Noord-Hollanders wat betreft biologische en streekproducten in kaart te brengen.
bron: distrifood
Dit artikel afdrukken
Een onderzoek in opdracht van de provincie Noord-Holland heeft aangetoond dat biologische producten erg in trek zijn bij de Noord-Hollanders. Ruim de helft van de Noord-Hollanders koopt bewust biologische producten en eenderde streekproducten. Ruim vier op de tien kopen een paar keer per maand of vaker biologische producten. Gezonder, smakelijker, diervriendelijker en beter voor het milieu zijn de belangrijkste argumenten voor het consumeren van biologische en streekproducten. Groente en vlees
De Noord-Hollander koopt voornamelijk biologische groente en vlees. De producten worden vooral gekocht bij Albert Heijn. De belangrijkste reden om geen biologische producten te kopen, is voor de niet-kopers de prijs.
Zichtbaarheid
Toch zeggen twee op de tien niet-kopers bereid te zijn in de toekomst vaker biologische producten te kopen en vier op de tien denken erover. Andere redenen voor het laten liggen van biologische producten zijn de beperkte zichtbaarheid in de winkel, beperkte keuze en verkrijgbaarheid.
Positief
Acht op de tien Noord-Hollanders zijn positief over biologische producten. Negen op de tien vinden het een goede zaak dat de provincie biologische en streekproducten promoot. Het onderzoek laat zien dat de meeste Noord-Hollanders ook bekend zijn met biologische producten.
Streekproducten
Streekproducten zijn wat onbekender dan biologische producten. Doel van het onderzoek was om houding en gedrag van de Noord-Hollanders wat betreft biologische en streekproducten in kaart te brengen.
bron: distrifood
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Het is misschien statistisch wat dun, maar een groter bezwaar is het feit dat het niet aangeeft wat mensen doen, maar om wat ze zeggen te doen. Daar zit heeuuuul veuuuuul lucht tussen.
Er zijn 251 mensen geïnterviewd, waarvan 109 personen die biologisch kopen en 142 personen die niet biologisch kopen. In 2007 woonden 2.613.992 mensen in deze provincie.
Dit onderzoek is een typisch voorbeeld van zelfgeilerij van de overheid...