In steeds meer Begische gezinnen wordt minder ontbeten en wordt minder brood gegeten. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) start daarom met een campagne `Alle Dagen Brood`. Deze campagne heeft als voornaamste doel om het nut van de boterham nadrukkelijk onder de aandacht brengen.
`Brood is een basisproduct. Het is zo vanzelfsprekend dat het niet de aandacht krijgt die het verdient`, zo stelt Leen Guffens van Vlam. Uit panelonderzoek van GfK onder 4.000 gezinnen is gebleken dat de gemiddelde broodconsumptie in België te laag is. Bovendien daalt het verbruik.
De campagne moet onder meer duidelijk maken dat ondanks het gewijzigde consumptiepatroon brood ook past in een moderne levensstijl. Zo kan volgens Guffens brood heel goed als gezond tussendoortje dienen.
Bron: Bakkerswereld met dank aan mkb-net
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Gek dat gevulde koeken genoemd worden als verdringers van brood in Belgie, gevulde koeken kennen ze daar helemaal niet. De gevulde koek is een van de weinig authentiek Nederlandse producten.
Ineens denk ik aan een "wetenschap-kritisch" artikel dat ik jaren geleden las. Het artikel had zogenaamde tot doel de risico's van brood(maaltijden) te duiden.
Men had namelijk uit onderzoek ondervonden dat welhaast alle misdadigers brood hadden gegeten in de 24 uur voorafgaand aan hun misdaad ...