Maar wat zijn nou de groot verdringers? Gevulde koeken, drinkyoghurts, salades, bakjes fruit of roomsoezen voor onderweg?

In steeds meer Begische gezinnen wordt minder ontbeten en wordt minder brood gegeten. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) start daarom met een campagne `Alle Dagen Brood`. Deze campagne heeft als voornaamste doel om het nut van de boterham nadrukkelijk onder de aandacht brengen.
`Brood is een basisproduct. Het is zo vanzelfsprekend dat het niet de aandacht krijgt die het verdient`, zo stelt Leen Guffens van Vlam. Uit panelonderzoek van GfK onder 4.000 gezinnen is gebleken dat de gemiddelde broodconsumptie in België te laag is. Bovendien daalt het verbruik.In het verleden werden dagelijks drie maaltijden gebruikt. Tegenwoordig zijn er echter zoveel andere mogelijkheden op de markt, dat de gewone boterham in de verdrukking dreigt te komen. Slechts 61% van de Vlamingen gebruikt nog een ontbijt. Bij deze ontwikkeling is brood het eerste slachtoffer, aldus Guffens.
De campagne moet onder meer duidelijk maken dat ondanks het gewijzigde consumptiepatroon brood ook past in een moderne levensstijl. Zo kan volgens Guffens brood heel goed als gezond tussendoortje dienen.


Bron: Bakkerswereld met dank aan mkb-net
Dit artikel afdrukken