Voor Unilever is het een "logische stap in lijn met onze Europese strategie", zegt woordvoerder Fleur van Bruggen op Distrifood. "We willen de Aldi shoppers ook onze A-merken aanbieden in de winkel waar zij hun boodschappen doen. Daarnaast liggen er Unilever-producten bij Aldi in bijna elk land in Europa."

Afwijkende formaten
Aldi Nederland verkocht ook al wel A-merken, maar minder dan in ons omringende landen waar al op grote schaal A-merken worden aangeboden. Vanaf deze week komen de eerste Unilever-producten in de Aldi-schappen. Van Bruggen: "Wij zijn bij Aldi aanwezig in meerdere categorieën en met een beperkt assortiment. Categorieën zijn margarines, maaltijdoplossingen, ice tea, dressings, pindakaas, soep, vlees, ijs, persoonlijke verzorging en huishoudelijke verzorging. Het zijn voor een groot deel onderscheidende verpakkingen."

Dat laatste houdt in dat bijvoorbeeld Becel en Blue Band-margarine bij Aldi verkocht worden in bakjes van 600 gram, waar dat bij de andere supermarkten 500 gram is. Hertog slagroomijs ligt bij de Aldi in een verpakking van 1,5 liter, bij de overige supers is dat 900 gram. Ook Calvé, Dove, Axe, Unox, Knorr, Magnum en Robijn wasmiddel prijken vanaf nu in de Aldi-folders en schappen, naast de A-merken die daar al langer verkrijgbaar zijn, zoals Coca-Cola, Bavaria, Leerdammer, Nutella, Mars en Haribo.
Dit artikel afdrukken