Ahold beleefde een goed eerste kwartaal, dankzij een aanhoudend sterke toename van de onlineverkopen en ‘solide prestaties’ in zijn winkels.
Het eerste kwartaal van 2016 is voor Ahold beter verlopen dan verwacht. De groep boekte met € 11,8 miljard 4,3% meer omzet dan een jaar eerder. De nettowinst kwam uit op € 241 miljoen, tegen € 213 miljoen in het eerste kwartaal van 2015.
Ook de onlineverkopen lieten een forse omzetgroei zijn. Bol.com en AH.nl realiseerden 30% meer omzet; in de VS zag internetdochter Peapod de verkopen weer aantrekken. De internetactiviteiten verkeren nog in de investeringsfase. Ahold wil niet zeggen hoeveel verlies Bol.com maakt en houdt het bij de verklaring dat het bedrijf nu groei boven winst verkiest.
Met betrekking tot de fusie met Delhaize, liet Boer weten "op koers te liggen"en te verwachten de fusie midden 2016 af te ronden. Het wachten is op toestemming van de Amerikaanse mededingingsautoriteiten.
Dit artikel afdrukken
We hebben 47 miljoen moestuintjes uitgedeeld en dat heeft meer klanten naar de winkel getrokken.Nederland leverde een fikse bijdrage aan de winst, dankzij een omzetstijging van 4,9%. De loop naar de winkels van Albert Heijn zat er goed in, dankzij de geslaagde acties met bestek en moestuintjes. "We hebben 47 miljoen moestuintjes uitgedeeld", zegt ceo Dick Boer, "en dat heeft meer klanten naar de winkel getrokken." De bestekactie bleek "economisch gezien succesvoller" dan de glazenactie van vorig jaar, die "een extra € 12 miljoen kostte", vult cfo Jeff Carr aan.
Ook de onlineverkopen lieten een forse omzetgroei zijn. Bol.com en AH.nl realiseerden 30% meer omzet; in de VS zag internetdochter Peapod de verkopen weer aantrekken. De internetactiviteiten verkeren nog in de investeringsfase. Ahold wil niet zeggen hoeveel verlies Bol.com maakt en houdt het bij de verklaring dat het bedrijf nu groei boven winst verkiest.
Met betrekking tot de fusie met Delhaize, liet Boer weten "op koers te liggen"en te verwachten de fusie midden 2016 af te ronden. Het wachten is op toestemming van de Amerikaanse mededingingsautoriteiten.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik denk dat in de kop van deze topic het woord 'bestek' mag verdwijnen. Een blunder van jewelste. Om het bestek compleet te krijgen was ca. € 7-8.000 aan aankopen nodig in een tijds'bestek' dat onmogelijk bleek. Klachten tot op tv in consumentenprogramma's, en zelfs kassières kregen het op hun bord. Ik heb het hier in twee AH's nagevraagd. Complete bestekken (nog niet gesproken over bijbehorende vleesmessen en uitserveerbestek etc.), waren niet te scoren.
Ik denk dat dit voornamelijk aan de kinderen te danken is, die dus kennelijk dat tuintjesidee wel aanspreekt. betekent ook een "boost" voor de stadslandbouwbeweging. Er is een gemis, een vervreemding, en de kindertjes geven dit aan!