AH heeft inmiddels 22 vestigingen in België en is door zijn concurrerende prijsstelling op weg een succes te worden. De Levensmiddelenkrant meldt dat het in de winkels op de vreemdste uren zo druk is dat je over de hoofden kunt lopen. In België liggen de retailprijzen voor voeding hoger dan in Nederland. AH brengt het land lage prijzen en verandert de inefficiënte detailshandelsinfrastructuur in hoog tempo.

Bonus té populair
Bonusaanbiedingen zijn zo populair dat AH-klanten mis dreigen te grijpen en het bonusvoordeel niet kunnen incasseren. Om dat te vermijden, blijkt AH het aantal producten dat een klant per item mag kopen te beperken tot 6.

Kleine zelfstandigen kopen in bij AH
De bonusbeperking blijkt al van meet af aan tot de spelregels van AH te behoren, weet de Levensmiddelenkrant. In België bestaat naast de bekende supers een aanzienlijk netwerk van kleine buurt- en nachtwinkels die hun aanbod tegen een veel hogere prijs dan de grote supers hun waren weten te slijten. Met hun verkoopprijzen en de bonusaanbiedingen van AH kunnen zij prima zaken doen. Dat moet er echter niet toe leiden dat Belgische consumenten naast het voor hen bedoelde voordeel grijpen, vindt Albert Heijn.
Dit artikel afdrukken